Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało

Informacje

Dodany: 2018-10-30
Kategoria: lang-pl

Tagi dla artykułu
art

Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało głównie u słuchających wywracanie oczami. Dla wielu ludzi dieta roślinna, która eliminuje wszystkie produkty mleczne i inne odzwierzęce, wywołuje najczęściej wyobrażenie osoby, która je jedynie sałatę i muesli. Podążanie za dietą wegańską lub nawet włączanie w swoją dietę więcej pokarmów pochodzenia roślinnego, może zaowocować poprawieniem się stanu zdrowia i oczyszczeniem organizmu. Badania pokazują, że ograniczenie produktów pochodzenia zwierzęcego i włączenie do diety większej ilości roślin strączkowych, produktów wyprodukowanych z pełnych ziaren, owoców, warzyw, orzechów, a także nasion skutkuje zmniejszonym ryzykiem wystąpienia szeregu chorób, w tym cukrzycy, chorób serca i niektórych rodzajów raka. Ponadto, gdy w grę wchodzi redukcja wagi okazuje się, że dieta wegańska jest idealna ze względu na potrawy bogate w błonnik, które po zjedzeniu, powodują uczucie sytości przez cały dzień. Obecnie na świecie rośnie procent osób na ścisłej diecie wegańskiej, staje się ona popularna nie tylko wśród gwiazd, ale także wśród społeczeństw http://dropshoper.pl Stanów Zjednoczonych i Europy. Duża ilość osób zadaje sobie pytanie, czy dieta wegańska jest odpowiednia dla każdego. Okazuje się, że z przejścia na dietę roślinną zyskuje się wiele korzyści zdrowotnych, ale też przed osobami stosującymi dietę istnieje kilka wyzwań. Ogromnym plusem diety wegańskiej jest przede wszystkim utrata wagi. Badania naukowe utwierdzają w tym, że brak w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego u osób pragnących schudnąć powoduje zwiększony ubytek masy, w trakcie procesu chudnięcia, w porównaniu z dietami wykorzystującymi mięso i nabiał. naukowcy twierdzą, że zdrowa dieta wegańska oparta na dużej ilości owoców, warzyw i pełnoziarnistych produktów pozwala zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Co więcej jedzenie wegańskie może pomóc zachować zdrowe serce, co zostało potwierdzone wieloma badaniami, w których w grupie kontrolnej były osoby na diecie zawierającej produkty zwierzęce. Weganie mają zazwyczaj niższy odsetek otyłości, cukrzycy, wysokiego cholesterolu i nadciśnienia, czyli tych przewlekłych chorób mogących zwiększyć ryzyko chorób serca. Za takie zalety diety odpowiadają potrawy roślinne, które są bogate w błonnik i mają więcej tłuszczów zdrowych dla serca (takich jak oleje z awokado, orzechów czy oliwek) niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska może pomóc ograniczyć ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. Potwierdzają to analizy naukowe porównujące wegan, wegetarian i mięsożerców, które wykazały, że ​​weganie mają wysoce zmniejszone ryzyko zachorowania na raka. Inne badania wysuwają tezę, że dieta ta może pomóc zmniejszyć, w szczególności, ryzyko nowotworu prostaty i okrężnicy. Dlatego też dieta roślinna to przede wszystkim dieta oczyszczająca i przyczynia się do poprawy funkcjonowania organizmu, który nie jest przeciążony przez niezdrowe tłuszcze zwierzęce. Przeszkodą dla osób na diecie roślinnej może być np. wyjście do restauracji, gdyż nie wszystkie mają w swojej karcie dania wegetariańskie lub wegańskie. Stanowi to dodatkowe wyzwanie i dla niejednego może być sporą niedogodnością. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić do kontroli etykiet produktów żywnościowych, które bardzo często posiadają ukryte składniki zwierzęce, np. miód w sosie sałatkowym. Ponadto trzeba się wykazać inicjatywą przy przyrządzaniu posiłków, aby dieta nie była nudna. Należy też pamiętać, że przechodzenie na dietę wegańską powinno być prowadzone w sposób prawidłowy tak, aby w diecie nie brakowało niezbędnych witamin i innych składników pokarmowych, w tym kwasów omega.